Fellendítenéd vállalkozásodat? Most adunk néhány tippet!

Így lesz több a profitod!
Minden vállalkozás életében eljön az a pont, amikor változtatni kell: több vevőt, több elérést, vagy egyszerűen jobb működést szeretnél. Szerencsére vannak olyan stratégiák és ötletek, amelyek szinte bármilyen iparágban alkalmazhatók – csak jól kell igazítani őket a saját piacodra.Most különböző vállalkozástípusokra bontva mutatunk néhány lendítő erejű tippet, ami segíthet kitörni a megszokott kerékvágásból.
1. Tipp: Kézműves és helyi termékeket árusítók – építs sztorit a terméked köré!
Sokan vagyunk, akik szeretjük a kézműves szappant, a házi szörpöt vagy a kézzel készített kerámiát – de miért pont a tiédet vegyem meg?
A válasz: mert ismerlek. Mert tudom, ki készíti. Mert elhiszem, hogy törődsz vele.
Tippjeink:
• Mesélj történeteket a közösségi médiában (pl. „Ez a levendulaszappan a nagymamám kertjéből indul…”).
• Mutasd meg a gyártás folyamatát, a kulisszák mögött.
• Indíts hírlevelet! Akár havonta egy-két személyes hangvételű üzenettel, akcióval.
A márkád te vagy – ezt emeld ki minden kommunikációs csatornán.
2. Tipp: Szolgáltatók, edzők, coachok – mutasd meg az utat, ne csak a célt!
Sok szolgáltató ott hibázik, hogy azonnal az eredményt akarja eladni: „Lesz több ügyfeled”, „Jobban fogsz aludni”, „Eléred a céljaidat”.
Ez szuper – de a vendég azt akarja tudni, hogyan.
Tippjeink:
• Készíts 3–5 részes edukációs mini tartalomsorozatot egy-egy problémára.
• Használj rövid videókat, ahol bemutatod, milyen módszerrel dolgozol.
• Légy jelen aktívan kommentekben, posztok alatt – az elköteleződés így indul.
A szolgáltatásod élmény – ne hagyd, hogy csak egy csomagként gondoljanak rá.
3. Tipp: Szállodák és panziók – ne csak szobát adj el, hanem élményt (és gondolkodj a szezonon túl is)
A 2025-ös vendégek nem csak kényelmes ágyat keresnek. Olyan helyet akarnak, ahol történik valami – akár egy esős hétvégén is. Ha hotelként vagy panzióként szeretnél előrelépni, akkor a szálloda profit növelés már nem csak a kihasználtságon múlik. Sokkal inkább azon, hogyan használod a meglévő vendégkört, a pluszszolgáltatásokat, vagy épp a közösségi média felületeidet.
Tippjeink:
• Készíts csomagajánlatokat a holtszezonra: pl. "Páros relax hétvége" borkóstolóval, vagy "Home office hétfő" extra kedvezménnyel.
• Indíts új jövedelemforrást: nyitott reggeliztetés nem szállóvendégeknek, mini rendezvények, fotózási helyszínként való használat.
• Dolgozz együtt influencerekkel, utazó bloggerekkel – de csak tudatosan, célcsoport alapján!
A szálloda profit növelés akkor működik hosszú távon, ha nem csak árversenyben gondolkodsz, hanem értékben és élményben.
4. Tipp: Vendéglátósok – építs közösséget, ne csak vendéglistát
Egy étterem, kávézó vagy street food vállalkozás legnagyobb erőssége a visszatérő vendég. Ő az, aki hozza a barátait, posztol rólad, és ha új ételt vezetsz be, teszteli – mert számít neki a véleménye.Tippjeink:
• Indíts heti vagy havi „sztori” sorozatot: új alapanyag, séf kedvence, vendégajánló.
• Használj Reels vagy TikTok videókat – nem tökéletesre csiszolva, hanem valódira vágva.
• Ne csak a vendégeknek posztolj – hanem róluk. (Természetesen engedéllyel!)
A hangulat, amit teremtesz, legalább olyan fontos, mint az étel.
5. Tipp: Online vállalkozások – ne csak a konverziót nézd, hanem az élményt is
Webshopod van? Online kurzusokat árulsz? Akkor biztosan ismered a CTR, ROAS és konverziós arány szentháromságát.De egyre többen vannak, akik nemcsak vásárolni akarnak – hanem kapcsolódni.
És aki jól kapcsolódik, az visszajön. Ajánl. Hűséges lesz.
Tippjeink:
• Gondolj a vásárlás utáni élményre: csomagolás, e-mail, follow-up poszt.
• Tedd személyessé a márkát: mutasd meg a csapatod, a folyamataid, a napjaid.
• Használj „backstage” tartalmakat – Storyban, Reelsben, hírlevélben.
Az online térben a bizalom a legértékesebb pénznem.